|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1656 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Ośrodek tematyczny - Nasze zdrowie Temat zajęcia - Pomyśl o własnym zdrowiu.
Edukacja środowiskowa – Wypowiedzi złożone na temat zimy na podstawie posiadanych wiadomości. Cechy zimowej pogody. Badanie czystości śniegu.
Edukacja polonistyczna - Rozwiązywanie zagadek tematycznych. Rozmowa na temat: Co robić, aby się nie przeziębiać i nie zarażać innych. Uzupełnianie tekstu z lukami.
Edukacja matematyczna - Porównuje liczby w zakresie 20.
Edukacja plastyczna - Projektowanie właściwego ubioru na zimowy spacer – technika kredek ołówkowych. Operacjonalizacja celów. Po zajęciu uczeń:
- Ma usystematyzowaną wiedzę o zimie.
- Umie opisać elementy zimowej pogody.
- Przeprowadza i wyciąga wnioski z doświadczenia.
- Umie określić dobre i złe cechy zimy.
- Rozumie, czego nie wolno, a co należy robić dla ochrony zdrowia.
- Umie skorzystać z różnych źródeł wiedzy w celu zdobycia wiadomości.
- Poszerza swój słownik czynny o wyrazy poznane na zajęciu.
- Umie narysować właściwy ubiór do odpowiedniej pogody.
- Porównuje liczby w zakresie 20.
- Umie pracować indywidualnie i współpracować w grupie.
Metody - rozmowa, działanie praktyczne, metody aktywizujące, pokaz.
Formy – indywidualna jednolita i zróżnicowana, zbiorowa jednolita i zróżnicowana.
Środki - karteczki z wyrazami dotyczącymi pogody, szklanka, teksty zagadek, karteczki samoprzylepne, tekst z lukami, wyrazy do wklejania w luki, słownik języka polskiego, szablon postaci ludzkiej, kredki.
Przebieg zajęcia:
- Wprowadzenie do zajęć.
Rozwiązywanie zagadek tematycznych, zapisywanie rozwiązań na tablicy. Padał noc całą, miękki, świeżutki, biały. Ciepłą pierzynką okrył świat cały. ŚNIEG Toczy kule Krzysiek, toczy też i Anka, Ulepią z tych kul białego .... BAŁWANKA To niebezpieczna zabawka, na stawie .... ŚLIZGAWKA Wyjaśnienie pisowni wyrazów.
- Nawiązanie do tematu.
Z czym kojarzą się te wyrazy? Analiza wyrazu zima. Omówienie cech zimowej pogody. Nauczyciel pokazuje wyrazy związane z pogodą, uczniowie odczytują je i zawieszają na tablicy te, które charakteryzują zimę. Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo zabaw zimowych i odpowiedni ubiór.
- Wykonanie doświadczenia badania czystości śniegu. Pobranie próbki śniegu i umieszczenie jej w szklance na kaloryferze.
- Podsumowanie wiadomości o zimie - „burza mózgów” Dzieci mają za zadanie podawać dobre i złe cechy zimy, nauczyciel przy każdej podanej cesze przylepia karteczkę samoprzylepną po stronie + lub - napisanego wyrazu: ZIMA.
- Porównywanie liczb w zakresie 20. Podliczenie wszystkich plusów i minusów, zapisanie liczb. Dzieci odpowiadają na pytania: Czego jest więcej? Czego mniej? O ile więcej? O ile mniej? Ile razem?
- Formułowanie odpowiedzi na pytanie: Co sprzyja zimowemu przeziębianiu się?
- wyjaśnienie z pomocą słownika wyrazów obcych znaczenia pojęcia „przeziębienie”
- omówienie najczęściej występujących objawów przeziębień
- najczęściej występujące przyczyny przeziębień
- omówienie wyników doświadczenia ze śniegiem, wyciągnięcie wniosków
- Zabawa ruchowa.
Naśladowanie ruchem czynności związanych z zabawami na śniegu: lepienie bałwana, jeżdżenie na łyżwach, nartach itd.
- Wspólne redagowanie odpowiedzi na pytanie: Co robić, aby nie zarażać innych? - giełda pomysłów.
- Wykonanie notatki w zeszycie.
Uczniowie zapisują temat: Pomyśl o własnym zdrowiu. Przyklejają w zeszycie karteczkę z lukami. Na tablicy nauczyciel zawiesza w rozsypce wyrazy pomocnicze. Dzieci w grupach czteroosobowych zastanawiają się, jak uzupełnić tekst. Po głośnym przeczytaniu – dzieci samodzielnie uzupełniają tekst wpisując brakujące wyrazy:
- Zjadaj dużo warzyw i owoców!
- Ubieraj się stosownie do pogody!
- Często myj ręce!
- Kiedy kaszlesz lub kichasz zasłaniaj nos i usta chusteczką!
- Zużyte chusteczki wrzucaj do kosza!
- Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z szablonem postaci ludzkiej z poleceniem, aby każde dziecko zaprojektowało prawidłowy ubiór na spacer, odpowiedni do zimowej pogody. Wystawa projektów; czy każdy strój pozwoli nie dopuścić do przeziębienia.
- Podsumowanie zajęcia.
Przypomnienie , że o zdrowie trzeba dbać zawsze. Uzmysłowienie, że nadchodzące po zimie przedwiośnie należy także do czasu, kiedy jest niebezpieczeństwo zachorowań. Odczytanie głośne chórem notatki z zeszytu. mgr Dorota Raducka nauczycielka kształcenia zintegrowanego PSP nr 2 w Paczkowie |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|